Huur opzeggen

U kunt de huurovereenkomst opzeggen per de 1e van de maand na het verstrijken van de minimale huurperiode. De opzegtermijn is minimaal 1 volledige kalendermaand. Controleer de huurovereenkomst: de daarin vermelde opzegtermijn is leidend. De huuropzegging dient uiterlijk voor de eerste van de maand te zijn ingediend. Er kunnen andere regels van toepassing zijn indien het een zorgwoning betreft.

Voorbeeld: wilt u de huurovereenkomst per 30 april beëindigen, dan dient uw huuropzegging uiterlijk 31 maart ondertekend bij ons binnen te zijn.

Via e-mail ontvangt u binnen 2 dagen van ons een bevestiging van de ontvangst van de opzegging.

Let op: indien u naast een woning ook een losse parkeerplaats of garagebox huurt bij ons, dient u deze apart op te zeggen. U stuurt dan dus 2 opzeggingen naar ons toe: 1 voor de woning en 1 voor de parkeerplaats/garagebox. Dit geldt voor parkeerplaatsen of garageboxen waarvoor u bij ons een los huurcontract hebt afgesloten.

Veel gevraagd over Huur opzeggen

Ik wil mijn huur opzeggen. Wat is de opzegtermijn?

Algemeen

U kunt de huurovereenkomst opzeggen per de 1e van de maand na het verstrijken van de minimale huurperiode. De opzegtermijn is minimaal 1 volledige kalendermaand. Controleer de huurovereenkomst: de daarin vermelde opzegtermijn is leidend. De huuropzegging dient uiterlijk voor de eerste van de maand te zijn ingediend. Er kunnen andere regels van toepassing zijn indien het een zorgwoning betreft.

Ik wil mijn huur opzeggen. Hoe regel ik dat?

Algemeen

U kunt de huur opzeggen via huur opzeggen.

Ik heb mijn huur opgezegd. Kan ik dit nog terugdraaien?

Algemeen

Een eenmaal ingevulde huuropzegging kunt u niet meer zelf intrekken. In uitzonderlijke gevallen kunnen wij dit voor u doen. Neem hiervoor contact met onze afdeling verhuur via  085-0849999.

Ik heb mijn huur opgezegd, kan ik de einddatum nog aanpassen naar een later moment?

Algemeen

Een eenmaal aagegeven einddatum kan alleen in overleg met de afdeling verhuur aangepast worden.

Ik heb de huur opgezegd, wanneer wordt mijn woning aangeboden aan een nieuwe huurder?

Algemeen

De woning wordt zo spoedig mogelijk online gezet, soms is het wachten op eventuele renovaties. Zodra de woning online staat kunnen belangstellenden zich inschrijven, na beoordeling door de afdeling Verhuur zal een nieuwe kandidaat contact met u opnemen voor het bezichtigen van de woning

Ik heb mijn huur opgezegd en wil graag spullen ter overname aanbieden aan de nieuwe huurder. Hoe werkt dat?

Algemeen

De nieuwe kandidaat voor uw woning krijgt u contactgegevens. Deze kandidaat neemt contact met u op voor het bezichtigen van de woning en het bespreken van de overname.

Wanneer ontvang ik bij beëindiging van mijn huurovereenkomst mijn waarborgsom terug?

Algemeen

Na de oplevering van de woning zal de waarborgsom binnen 2 weken aan u worden terugbetaald.

Welke kosten mogen worden verrekend met de waarborgsom?

Algemeen

De verhuurder mag de volgende kosten verrekenen met de waarborgsom:

  • Achterstallige huur 
  • Servicekosten
  • Schade aan de huurwoning die rekening van de huurder is
  • Energieprestatievergoeding

Ik heb mijn huur opgezegd. Moet ik zelf de meterstanden doorgeven aan mijn energieleverancier?

Algemeen

Ja, u moet zelf de meterstanden doorgeven aan u energieleverancier. Dit doet u op de dag waarop de huur van de woning eindigt. U geeft de meterstanden van gas, elektra en water door.